MENU Blizu

Upravljanje kvalitetom (QM)

Omogućava kontrolu kvaliteta u proizvodnim i trgovačkim preduzećima na ulazu u proces proizvodnje. Na osnovu sprovedenih kontrolnih procedura, program omogućava i izradu sertifikata za gotove proizvode.

U vezi sa ostalim modulima, Saop omogućava upravljanje reklamacijama dobavljača, obavljanje evaluacija dobavljača, kao i razne inspekcije i analize u vezi sa ulaznom, među ili završnom kontrolom.

Program takođe omogućava praćenje i kontrolu kalibracije mernih uređaja.

Takođe je povezan sa Saop sistemom dokumenata i određenim spoljnim vertikalnim aplikacijama (npr. logistika skladišta).

Osnovne funkcije

  • Monitoring mernih uređaja
  • Definisanje karakteristika merenja i njihovih parametara
  • Izrada planova kontrole
  • Određivanje planova kontrole i vrednosti potrebnih merenja za pojedinačne artikle za različite namene (potvrda prvih uzoraka, ulazna kontrola, prijem procesa, međukontrola, završna kontrola)
  • Dodatne šifre i podaci koji se odnose na artikle-kupce za pravilno upravljanje naručivanjem dobavljačima
  • Formiranje i izvršavanje zadataka za potvrđivanje prvih uzoraka
  • Formiranje i realizacija zadataka ulazne kontrole
  • Formiranje i realizacija zadataka preuzimanja procesa
  • Formiranje i realizacija međufaznih kontrolnih zadataka
  • Formiranje i izvođenje završnih kontrolnih zadataka
  • Oslobađanje nabavnih artikala (karantin, karantensko skladište)
  • Čitanje
  • Prenos dolaznih naloga za inspekciju za neadekvatna merenja na reklamacije dobavljačima
  • Zadržavanje ili puštanje proizvodnje u zavisnosti od statusa naloga za preuzimanje procesa
  • Kontrola procesa proizvodnje putem statističkih kontrolnih karata povezanih sa kontrolnim zadacima međufazne kontrole
  • Oslobađanje proizvodnih artikala (karantin, karantinsko skladište)
  • Evaluacija dobavljača
  • Analize zadataka validacije prvog uzorka i ulaznih kontrolnih zadataka
  • Analize zadataka preuzimanja procesa, analiza tipova grešaka
  • Analize završnih kontrolnih zadataka, analiza tipova grešaka
  • Izrada sertifikacionih dokumenata

Osnovna svojstva i funkcionalnosti modula - detaljno

  • Praćenje i upravljanje kalibracijama mernih instrumenata; uključujući sistem automatskog upozorenja o potrebi kalibracije.
  • Određivanje kontrolnih karakteristika (šta se meri-kontroliše, šta meri-mernim uređajem, gde se meri - merno područje; laboratorija, kako se meri - etalon, opis, dokument...).
  • Izrada planova kontrole (standardizovane procedure kontrole), koji određuju koje karakteristike se kontrolišu, metod uzorkovanja (jednostruko, dvostruko, višestruko), nivo i vrstu kontrole (prema ISO 2859-1), način izračunavanja veličine uzorka. , opis postupka kontrole i standard kontrole.
  • Opcija za definisanje tipova grešaka merenja.
  • Dodeljivanje planova kontrole pojedinim artiklima za pojedinačne namene (potvrda prvih uzoraka, ulazni pregled). Određivanje vrednosti koje karakteristike moraju da zadovolje prilikom vršenja kontrole. Određivanje potrebnog nivoa odgovarajućih uzoraka (AKL) prema vrsti karakteristike (kritično, važno, manje važno). Mogućnost dodeljivanja različitih planova kontrole istom artiklu u zavisnosti od dobavljača.
  • Potvrda prvih uzoraka:
  • Kreiranje naloga za potvrdu za prve uzorke direktno iz prijema (iz odgovarajuće knjige narudžbi dobavljača) ili ručno.
  • Štampanje kontrolne dokumentacije (nalog za potvrdu prvih uzoraka, merni list).
  • Unos rezultata merenja i automatsko izračunavanje adekvatnosti uzorka po pojedinačnim karakteristikama iu celini.
  • Mogućnost interne (interne) potvrde pojedinačne karakteristike ili celog kontrolnog zadatka u slučaju da merenja nisu u potpunosti adekvatna (samo za to od strane ovlašćenih operatera).
  • Informacije o troškovima i vremenu o izvršenim merenjima.
  • Prenos podataka o (ne)adekvatnosti prvih uzoraka matičnim podacima artikla (dobavljaču).
  • Mogućnost štampanja sertifikata o neusaglašenosti.
  • Kontrola ulaza:
  • Kreiranje ulaznih kontrolnih naloga direktno iz prijema (iz odgovarajuće knjige naloga dobavljača) ili ručno.
  • Automatsko otkrivanje trajnog ili korak po korak preskakanja kontrole unosa (ako je tako određeno za pojedinačne artikle dobavljaču).
  • Automatski predlog veličine uzorka na osnovu veličine pošiljke (prema ISO 2859-1).
  • Štampanje kontrolne dokumentacije (ulazni kontrolni nalog, merni list).
  • Unos rezultata merenja i automatsko izračunavanje adekvatnosti uzorka po pojedinačnim karakteristikama iu celini.
  • Mogućnost interne (interne) potvrde pojedinačne karakteristike ili celog kontrolnog zadatka u slučaju da merenja nisu u potpunosti adekvatna (samo za to od strane ovlašćenih operatera).
  • Opcija za obavljanje "čitanja".
  • Puštanje iz karantina ili prebacivanje iz karantinskog skladišta u skladište odgovarajućih (ili neodgovarajućih) artikala u zavisnosti od adekvatnosti/neadekvatnosti uzorka.
  • Informacije o troškovima i vremenu o izvršenim merenjima.
  • Mogućnost štampanja sertifikata o neusaglašenosti.
  • Prenos zadatka dolazne kontrole po reklamacijama na dobavljače (prigovore se dalje prate kroz program dobavljača i kupaca).
  • Procena dobavljača:
  • Određivanje šta (parametri evaluacije) se vrednuju i kako se određuje pojedinačni parametar. Odvojeno određivanje parametara za artikle kupovine i za usluge.
  • Određivanje zajedničke formule za ocenjivanje dobavljača (kako pojedinačni parametri evaluacije utiču na ukupnu procenu – ponderi, način obračuna itd.).
  • Unošenje subjektivnih ocena (ocena koje ne potiču iz statističkih podataka programa kontrole kvaliteta i dobavljača i kupaca) za pojedinačnog dobavljača ili za pojedinačni artikal, u zavisnosti od dobavljača. Pored skupa „standardnih“ subjektivnih ocena, korisnik može da definiše i sopstvene ocene.
  • Automatsko izvođenje periodične evaluacije dobavljača ili evaluacije na zahtev.
  • Pregled obračunatih ocena (upozorenja za neadekvatne ocene), prenos podataka o postignutim ocenama u podatke artikala-dobavljača (takođe radi sprečavanja daljeg naručivanja od dobavljača sa neadekvatnim ocenama – eliminisanje neadekvatnih dobavljača).
  • Spisak odobrenih dobavljača prema različitim načinima prikazivanja (po dobavljačima, po artiklima, po artiklima-dobavljačima).
  • Preuzimanje procesa:
  • Kreiranje naloga za preuzimanje procesa direktno iz radnih naloga proizvodnog tendera.
  • Automatski predlog veličine uzorka prema najavljenoj količini radnog naloga (prema ISO 2859-1) ili prema drugim principima navedenim u planu kontrole.
  • Štampanje kontrolne dokumentacije (nalog za kontrolu prijema procesa, merni list).
  • Unos rezultata merenja i automatsko izračunavanje adekvatnosti uzorka po pojedinačnim karakteristikama iu celini.
  • Mogućnost ponavljanja kontrole onih operacija koje nisu bile adekvatne i za koje smo sproveli korektivne mere.
  • Mogućnost interne (interne) potvrde pojedinačne karakteristike ili celog kontrolnog zadatka u slučaju da merenja nisu u potpunosti adekvatna (samo za to od strane ovlašćenih operatera).
  • Oslobađanje karantina ili deblokiranje knjiženja računa iz proizvodnje u slučaju da je kontrolni nalog odgovarajući.
  • Informacije o troškovima i vremenu o izvršenim merenjima.
  • Mogućnost štampanja sertifikata o neusaglašenosti.
  • Interfazna kontrola:
  • Kreiranje međufaznih kontrolnih naloga direktno iz proizvodnih tenderskih radnih naloga.
  • Štampanje kontrolne dokumentacije (kontrolni zadatak međufazne kontrole, merni list).
  • Unos rezultata merenja i automatsko izračunavanje adekvatnosti procesa proizvodnje proizvoda prema svakoj operaciji/karakteristici (statističke kontrolne karte).
  • Grafički prikaz statističkih kontrolnih karata.
  • Informacije o troškovima i vremenu o izvršenim merenjima.
  • Mogućnost štampanja sertifikata o merama i sertifikata o neusaglašenosti.
  • Konačna kontrola:
  • Kreiranje naloga za završnu inspekciju direktno iz radnog naloga ili ručno.
  • Automatsko otkrivanje trajnog ili postupnog preskakanja završne kontrole (ako je tako određeno za pojedinačne artikle kupcu ili proizvođaču).
  • Automatski predlog veličine uzorka prema ponuđenoj količini radnog naloga (prema ISO 2859-1).
  • Štampanje kontrolne dokumentacije (konačni kontrolni nalog, merni list).
  • Unos rezultata merenja i automatsko izračunavanje adekvatnosti uzorka po pojedinačnim karakteristikama iu celini.
  • Mogućnost unosa rezultata merenja preko serijskog broja proizvoda (sve karakteristike na jednom mestu).
  • Mogućnost interne (interne) potvrde pojedinačne karakteristike ili celog kontrolnog zadatka u slučaju da merenja nisu u potpunosti adekvatna (samo za to od strane ovlašćenih operatera).
  • Opcija za obavljanje "čitanja".
  • Puštanje iz karantina ili prebacivanje iz karantinskog skladišta u skladište odgovarajućih (ili neodgovarajućih) artikala u zavisnosti od adekvatnosti/neadekvatnosti uzorka.
  • Informacije o troškovima i vremenu o izvršenim merenjima.
  • Mogućnost štampanja sertifikata o neusaglašenosti.
  • Sertifikacioni dokument:
  • Automatska priprema dokumenta za proizvod prema izabranom radnom nalogu proizvodnog tendera.
  • Mogućnost dodavanja sopstvenih elemenata dokumenta sertifikata.
  • Priprema nacrta dokumenta sertifikata. Izdavanje dokumenata sertifikata sa automatskim evidentiranjem u sistemu dokumenata eRegistrator.
  • Mogućnost izrade ispisa sertifikacionog dokumenta.
  • Podržana opcija za više jezika.

Standardne šifre

  • Spisak mernih uređaja sa određivanjem praćenja kalibracije (vreme ili broj merenja), podacima o poslednjoj kalibraciji i planiranoj sledećoj kalibraciji, lokacija, uputstvo (sistem dokumenata eRegistrator) za rukovanje odn. kalibracija, upozorenje o potrebi kalibracije, praćenje i upravljanje kalibracijama, zamenljivi merni uređaji, ...
  • Spisak prostorija (laboratorija) u kojima se vrše merenja.
  • Spisak mernih karakteristika (šta se meri, kako se meri, gde se meri, čime se meri).
  • Spisak vrsta grešaka merenja (uzroci grešaka koji se unose pri unosu merenja u vezi sa kontrolnim zadacima).
  • Spisak planova kontrole, koji određuju šta se (skup karakteristika) kontroliše prema konkretnom planu kontrole, određuje metod uzorkovanja, nivo i vrstu kontrole, način određivanja veličine uzorka, %AKL (prihvatljiv nivo kvaliteta za različite značajne karakteristike), uputstva za sprovođenje merenja (takođe u vezi sa sistemom dokumenata eRegistar), ...
  • Lista stavki-kontrola za svaku stavku određuje prema kom planu kontrole se vrše merenja različitih tipova (potvrda prvih uzoraka, ulazna kontrola, prijem procesa, međufazna kontrola, završna kontrola), određuje se vrednosti koje se merenjima individualnih karakteristika moraju postići. Sve ovo može biti opšte ili zavisno od pojedinačnog dobavljača (nabavka artikala) ili tehnološki proces (proizvodni predmeti). Utvrđivanje i upravljanje elementima sertifikacionog dokumenta za svaku stavku proizvoda.
  • Utvrđivanje potrebnih podataka (dokumenta) za omogućavanje naručivanja kod dobavljača.
  • Spisak inspekcijskih naloga omogućava praćenje više paralelnih inspekcijskih naloga različitih tipova (potvrđivanje prvih uzoraka, ulazni pregled, prijem procesa, međuprovera, završni pregled). Knjige imaju i određene parametre prema kojima se mogu ponašati kontrolni zadaci određene knjige.
  • Standardni tekstovi omogućavaju unos različitih standardnih tekstova, koji su uključeni u zaglavlja ili noge kontrole naređenja.
  • AQL tabele (ISO 2859-1) slovnih oznaka i veličina uzoraka.
  • Skup šifrarnika i podešavanja vezanih za procenu dobavljača. Unošenje opštih ocena raznih vrsta pojedinačnom dobavljaču ili artikla pojedinačnom dobavljaču. Određivanje parametara evaluacije (šta je uključeno u ocenu dobavljača i kako). Određivanje formule ukupnog skora. Pretvarač postignutih bodova u procenu i određivanje granice prihvatanja dobavljača. Podešavanja za upozorenje o potrebi evaluacije ili automatskog obavljanja procena dobavljača.
  • Pristup opštem šifrarniku kupaca.
  • Pristup opštoj šifrarnici artikala. U okviru podliste „korisnički artikli” takođe se nalaze određeni podaci koji se odnose na izvršenje ili kreiranje ulaznih kontrolnih naloga (kao što je postavljanje trajnog isključenja kreiranja kontrolnih naloga ili preskakanja koraka, prikaz informacija o postignutoj proceni, o podobnosti prvog uzorka,...).

Izveštaji

Standardni izveštaji

  • Spisak mernih uređaja za etaloniranje ili sa podacima o izvršenim baždarenjima.
  • Izveštaji o neslaganjima.
  • Spisak odobrenih dobavljača (dobavljači, artikli, dobavljači-stavke).
  • Analize (OLAP pivot tabele):
  • Analiza zadataka potvrđivanja prvih uzoraka.
  • Analize zadataka ulazne kontrole.
  • Analize zadataka akvizicije procesa
  • Analize tipova grešaka procesa akvizicije
  • Grafički prikaz kontrolnih karata međufazne kontrole
  • Analize završnih kontrolnih zadataka
  • Analize vrsta grešaka završnog pregleda

Dodatni izveštaji, sa bilo kojim formatiranjem

  • Svi važni dokumenti ili izveštaji mogu se slobodno postaviti ili formu.
  • Svaki izveštaj (ispis) se može sačuvati u bilo kom formatu (npr. pdf, jpg, html,...) i poslati e-mailom.

Moguće automatske procedure i uslužni programi

  • Obaveštenje o kalibracijama - mogućnost podešavanja automatskih obaveštenja (upozorenja) o potrebi kalibracije mernih uređaja.
  • Obaveštenje o proceni dobavljača - opcija za podešavanje automatskog obaveštenja (upozorenja) da treba da se izvrši evaluacija dobavljača.
  • Performanse procene dobavljača - opcija za podešavanje automatskog učinka procene dobavljača.
  • Obaveštenje o nerangiranim dobavljačima - opcija za podešavanje obaveštenja dobavljača koji nisu dostigli odgovarajući rejting.
  • Obaveštenje o materijalima bez dobavljača - opcija za podešavanje obaveštenja o artiklima za kupovinu koji nisu imali isporuku tokom perioda evaluacije.

Povezane funkcionalnosti

Višenivojski raspis proizvodnje

Omogućava količinsko i vrednosno planiranje i kontrolu proizvodnje, pre obračuna sopstvenih (i prodajnih) cena proizvoda, obračun radnih naloga i nakon obračuna radnih naloga. Materijalne sastavnice proizvoda mogu biti u više nivoa. Omogućava i primenu tehnološke sastavnice proizvoda.

Skladište materijala

Omogućava vođenje skladišta materijala, poluproizvoda, proizvoda i robe u različitim vrstama skladišta.

Maloprodaja

Maloprodaja pruža kvalitetne informacije za unapređenje svih segmenata, od naručivanja artikala do upravljanja ponudom na policama. U svoje prodavnice pravovremeno plasirajte optimalne količine najprodavanijih i najprofitabilnijih artikala.

Saop je rešenje kompanije Seyfor