Sistem elektronskih faktura (SEF) uspostavlja i vodi Ministarstvo finansija, a on predstavlja bazu podataka u kojoj se registruju elektronske fakture i preko kojeg se od strane poverilaca dostavljaju dužnicima elektronske fakture. Pristup ovom sistemu imaju i poverioci i dužnici. Pročitajte više u e-priručniku:
Šta predstavlja elektronska faktura?
Elektronska faktura je u smislu ovog Zakona o elektronskom fakturisanju, privremena i okončana situacija, ili drugi odgovarajući zahtev za isplatu kojim se obračunava naknada za isporuku dobara, odnosno pružanje usluga u komercijalnim transakcijama u kojima su subjekti javnog sektora dužnici, sastavljena kao elektronski zapis, koja treba da sadrži potpis ili drugu identifikacionu oznaku odgovornog lica ovlašćenog za izdavanje te fakture, odnosno u skladu sa Zakonom.
Najčešća pitanja i odgovori:
izvor: www.efaktura.gov.rs
Da li ću moći da šaljem e-fakture iz ERP sistema iCenter? |
Ako koristim iCenter, da li mi treba posrednik? |
Od kada je obavezno slanje i primanje e-faktura? |
Slanje e-faktura direktno iz programa na državni portal Sistem za elektronske fakture (SEF) će biti moguće iz ERP sistema iCenter.
|
Za najosnovnije stvari Vam ne treba. Za neke dodatne opcije postoje Informacioni posrednici. Sa firmom E-račun, mi već imamo saradnju i uveliko integrisano rešenje kroz program. |
Za Korisnike javnih sredstava i sve koji sa njima posluju obavezno od 01.01.2022. godine. |
|
|
|
Kako da isprobam e-fakture? |
Da li moramo ponovo kreirati nalog na eID-u iako već imamo nalog na eUpravi? |
Kako se prijavljujemo na eID? |
Trenutno je moguće ručno probati demo verziju e-faktura na sajtu Poreske https://demoefaktura.mfin.gov.rs/login |
Ne morate. Nalog na eUpravi se odnosi i na eID.
|
Sistem elektronskih faktura zahteva dvofaktorsku autentifikaciju ili autentifikaciju kvalifikovanim elektronskim sertifikatom, za visok nivo pouzdanosti prijave (opširnije na adresi: https://eid.gov.rs). |
Prilikom pokušaja prijave pojavljuje se obaveštenje da nisam ovlašćeno lice korisnika. Šta tad? |
Zakonski zastupnik sam u više kompanija, da li je to moguće? |
Kako da se na sistemu elektronskih faktura prijavim za više kompanija? |
Registrovanje za pristup Sistemu elektronskih faktura isključivo vrši zakonski zastupnik subjekta prometa, on mora da Vam dodeli ulogu na portalu. Pisano ovlašćenje nije potrebno. |
Prilikom registracije na sistem elektronskih faktura dozvoljava se unos više kompanija u kojima je određeno fizičko lice zakonski zastupnik. |
Na kontrolnoj tabli sistema za elektronsko fakturisanje, u gornjem desnom uglu, klikom na naziv kompanije korisniku se otvara prozor sa opcijom „dodaj novu kompaniju“. |
Kako da izbrišem korisnika iz SEF? |
Da li administrator može da bude neko ko nije zakonski zastupnik? |
Šta rade strane kompanije koje posluju sa kompanijama u Republici Srbiji? |
Brisanje dodatih korisnika na sistemu za elektronsko fakturisanje nije predviđeno, ali predviđena je promena statusa korisnika u „neaktivan“. Dakle, promenom statusa određenog korisnika iz „aktivan“ u „neaktivan“ njegov nalog je deaktiviran. |
Zakonski zastupnik kroz sistem može da dodeli ulogu „administratora” drugom korisniku koji ne mora da bude zakonski zastupnik. |
Strane kompanije koje posluju sa kompanijama u Republici Srbiji preko e-fakturisanja moraju da poseduju elektronsku identifikaciju (eID). |
|
||
Kako da zakonski zastupnik koji je strani državljanin izvrši registraciju i prijavu na sistem elektronskih faktura? |
Da li je podržano masovno unošenje i slanje faktura u XML formatu? |
Da li će portal Centralnog registra faktura i dalje biti u upotrebi? |
Da bi korisnik pristupio sistemu elektronskih faktura potrebno je da poseduje elektronsku identifikaciju (eID). Tek nakon toga, korisnik se može prijaviti na sistem elektronskih faktura. |
Ukoliko u SEF pristupate neposredno, nije podržano masovno unošenje i slanje faktura u XML formatu. To je moguće putem softvera. ERP sistem iCenter će korisnicima omogućiti ovu opciju. |
SEF automatski vrši upis faktura čiji je primalac subjekt javnog sektora u Centralni registar faktura. Centralnom registru faktura više se neće pristupati neposredno. |
|
||
Da li je obavezno da imamo informacionog posrednika za slanje i prijem elektronskih faktura? |
Da li postoji spisak informacionih posrednika? |
Kada stupa na snagu obaveza privatnog sektora da koristi sistem elektronskih faktura? |
Informacioni posrednik nije zakonski obavezan, a sistem elektronskih faktura omogućava neposredan pristup sistemu bez naknade za krajnje korisnike. |
Registar informacionih posrednika, koji, u skladu sa Pravilnikom o načinu postupanja Centralnog informacionog posrednika vodi Centralni informacioni posrednik, ne sadrži nijedan podatak, te stoga nije ni objavljen. U skladu sa Pravilnikom, navedeni registar je javna dostupna evidencija, i kada bude sadržao podatke, oni će biti javno dostupni na internet stranici Ministarstva finansija |
Zakon o elektronskom fakturisanju predviđa fazno uvođenje obaveze izdavanja i primanja elektronskih faktura. Najpre, 1. januara 2022. godine, nastupa obaveza subjekta privatnog sektora da izda elektronsku fakturu subjektu javnog sektora. Obaveza subjekta privatnog sektora da primi i čuva elektronsku fakturu izdatu od strane subjekta javnog i privatnog sektora primenjuje se od 1. jula 2022. godine. Na kraju, obaveze izdavanja i čuvanja elektronske fakture u transakcijama između subjekata privatnog sektora nastupaju od 1. januara 2023. godine. |
|
|
|
.
|
|
|
|
|
|
|
|
|