Besplatni webinari i blogovi

SNIMAK WEBINARA: "Digitalizacija u Srbiji: e-računi i fiskalizacija od 2022."

Na webinaru, predavač Milan Trbojević, vlasnik agencije „Knjiški moljac“ je detaljnije objasnio šta nas očekuje sa početkom primene e-računa i Zakona o fiskalizaciji. 
 
Pogledajte video >  
    



WEBINAR: "Kompleksnost i jednostavnost obračuna zarade u ERP sistemu"

Prikupljanje i priprema podataka za obračun zarada je prilično zahtevan posao, koji zahteva znanje pravnika, veštine knjigovođe i dobru koncentraciju.
Pozivamo vas da nam se pridružite na BESPLATNOM webinaru 27.10.2021. u 13h gde ćete saznati šta je ERP sistem i načine na koje Vam može pomoći u obračunu zarada. Vidimo se! 
Prijavite se >  
    



BLOG: Zapošljavanje penzionera


U našoj državi primetan je sve veći broj penzionera koji se odlučuju da nastave sa radom i nakon odlaska u penziju, ali isto tako i kompanija koje traže baš ovakve radnike i nude uslove primamljive penzionerima. Iako se u većini država u inostranstvu period nakon penzije doživljava kao konačno vreme za odmor i putovanja, u našoj zemlji penzionere često čeka potpuno drugačija svakodnevnica.



BLOG: Kako prepoznati da je došlo vreme za promene?


Svaka osoba koja ima sopstveni biznis svesna je toga koliko se on od osnivanja pa na dalje razvija i kroz kakve je sve promene neophodno proći za neizostavni uspeh. Sa porastom poslovanja, neizbežno se menjaju i načini rada kao i obaveze koje posao i svakodnevnica nameću.



BLOG: Advokati i izvršitelji u poslovanju


Kada je u pitanju plaćanje poreza i vođenje knjigovodstvenih knjiga, ponekad se stiče nepravedni utisak da su advokati i izvršitelji uvek u povlašćenoj poziciji. Ono što najčešće sve dovodi u zabludu je što se njima srodne delatnosti, poput poreskih savetnika, knjigovođa i revizora, tretiraju drugačije i nemaju iste pogodnosti kakve imaju advokati i izvršitelji.



PRIRUČNIK: Šta nam donosi Zakon o fiskalizaciji?


Zakon o fiskalizaciji - Predstavlja skup mera i postupaka koje sprovode obveznici fiskalizacije da bi se omogućila efikasnija kontrola ostvarenog prometa na malo putem elektronskih fiskalnih uređaja.



BLOG: Zašto je fleksibilnost ključ za uspeh?


Epidemiološka situacija izazvana virusom Covid19 prouzrokovala je brojne poteškoće u poslovanju i nažalost dovela veliki broj ljudi do potpunog kraha u poslovnom svetu. Svi oni koji su želeli da opstanu na tržištu, morali su da pronađu načine da funkcionišu na nepoznatom terenu i da svoj biznis prilagode novim potrebama koje su se menjale iz dana u dan.



BLOG: Kako boje u kancelariji utiču na raspoloženje?


Planirano i pažljivo uklopljene boje u kancelariji mogu dati iznenađujuće rezultate i izazvati pozitivne reakcije ne samo kod zaposlenih, već i kod vaših klijenata, pa vaš trud da svoje okruženje učinite lepšim neće ostati bez rezultata. Izbor boja jedna je od veoma važnih stavki u marketingu svake kompanije kojoj se posvećuje puno vremena i promišljanja, te zbog toga ne bi trebalo zanemariti uticaj koji one imaju i ne iskoristiti reakcije koje mogu da izazovu u vašu korist.



BLOG: Kako naplatiti potraživanja od kupca?


Naplaćivanje potraživanja od kupaca postao je jedan od najčešćih izazova u savremenom poslovanju koji se javlja gotovo svakodnevno i koji zadaje muke većini preduzetnika, ali i njihovim zaposlenima.



BLOG: Koliko vredi Vaš zaposleni?


Jedna od najznačajnih stavki za svakog preduzetnika, pogotovo kada je tek u procesu osnivanja sopstvenog biznisa, jeste dobar odabir zaposlenih sa kojima će moći da napreduje.



PRIRUČNIK: Bespapirno poslovanje


Dokumentacioni sistem omogućava pregled i upravljanje celokupnom dokumentacijom u kompaniji (dolazna i odlazna pošta, interna dokumentacija, priznanice, ugovori ...). Zajedno sa kategorijama dokumenata sa rokovima čuvanja, omogućava transparentnu klasifikaciju dokumenata i na taj način olakšava kasnija pretraživanja.



BLOG: Ukidanje CRF-a i uvođenje Sistema elektronskih faktura


Zakon o elektronskom fakturisanju najavljivao se već duže vreme i samim tim, izazvao brojne spekulacije i iščekivanja kod svih onih koji se bave knjigovodstvom. Već po samim najavama bilo je jasno da će ovaj Zakon doneti brojne promene i da će biti neophodno izvesno prilagođavanje na novi sistem svima onima koji se bave ovom oblašću.



BLOG: Koje evidencije i nameti prema državi su obavezni za paušalce?


U poslednje vreme svedoci smo toga da se sve veći broj ljudi u našoj zemlji opredeljuje za paušalni način oporezivanja. Kada se uzme u obzir da je u proteklom periodu nova primena starog Zakona koja se odnosi na plaćanje poreza za frilensere probudila veliku pažnju javnosti i izazvala oprečne reakcije, jasno je otkuda ovaj porast paušalaca.



PRIRUČNIK: Kako izabrati pravi sistem za registraciju radnog vremena?


Evidencija radnog vremena zaposlenih odavno je prepoznata kao bitna komponenta nadzora i upravljanja bilo kojom poslovnom organizacijom, jer takvi sistemi automatske identifikacije osoba prikupljaju i obrađuju podatke koji na kraju omogućavaju efikasno upravljanje ljudskim resursima.



PRIRUČNIK: Novi Pravilnik o PDV-u


Pravilnik o porezu na dodatu vrednost objavljen je u Službenom glasniku RS broj 37/21 od 14. aprila i sa njegovom primenom počeće se od 1.7.2021. godine. Ovaj Pravilnik zamenjuje 27 pojedinačnih pravilnika koji su se do sada koristili.



BLOG: Kako preživeti prvu godinu poslovanja?


Pokretanje sopstvenog biznisa nikada nije lak korak i sasvim sigurno nije odluka koja se lako donosi, dok u vreme pandemije virusa Covid 19 predstavlja zaista izazov sa kojim nije baš svako spreman da se suoči.



BLOG: Razlike između ponude, predračuna i avansnog računa


Razlike između ponude i predračuna često su nejasne velikom broju ljudi, pa se neretko dolazi u nedoumicu šta bi od to dvoje trebalo poslati, a da se ne napravi nikakva greška pri sklapanju poslovnje saradnje.



BLOG: Zakon o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti


Narodna Skupština Republike Srbije usvojila je 24. januara 2020. godine Zakon o arhivskoj građi i arhivskoj delatnosti kojim se uređuje sistem zaštite arhivske građe i dokumentarnog materijala bez obzira na oblik u kome oni nastaju. 



PRIRUČNIK: Novi Zakon o Arhivskoj građi


Ovim zakonom uređuje se sistem zaštite arhivske građe i dokumentarnog materijala, uslovi i način korišćenja arhivske građe, organizacija, nadležnost i delatnost arhiva u Republici Srbiji.


BLOG: Utvrđivanje mesta prometa u uslugama transporta iz ugla PDV-a


Kada su u pitanju usluge transporta i način njihovog oporezivanja vrlo često nailazimo na mnoge neduomice, jer postoji veliki broj različitih situacija sa kojima se susrećemo u praksi i koje zahtevaju jedinstven pristup i poreski tretman.



BLOG: Finansijski ili operativni lizing?


Kada govorimo o lizingu upotrebljavamo termin koji se veoma često koristi u svakodnevom govoru i životu, ali tek kada dođe do njegove primene pokaže se koliko je detalja zapravo ljudima nejasno kada je ovaj koncept u pitanju.



PRIRUČNIK: Zašto sve više proizvodnih preduzeća koristi OEE?

Do sada su kompanije pažljivo pratile finansijske i poslovne pokazatelje, ali nažalost oni često ne pokazuju pravo stanje proizvodnje.


BLOG: Poslovni odnosi opstaju kad ima poverenja

Jedan od najvećih faktora koji utiče na stepen uspešnosti biznisa je ništa drugo nego poverenje, kako sa klijentima, tako i na internom nivou sa samim zaposlenima.



BLOG: Pet načina da knjigovođa izgradi bolje digitalne odnose sa klijentima – knjigovodstvo u skladu sa 21. vekom

Tehnološki napredak i digitalizacija doneli su neizbežne promene u naše svakodnevno funkcionisanje, pa samim tim i u način poslovanja.


BLOG: Usavršavanje i edukacija zaposlenih i da li je poreski priznata?

Na današnjem kompetitivnom tržištu koje se razvija neverovatnom brzinom, izuzetno je važno ispratiti sve promene i aktuelnosti kako biste uvek bili korak ispred svoje konkurencije.


BLOG: Šta je inventar i zašto se sprovodi?

Ono što svakog preduzetnika očekuje na kraju jedne poslovne godine jeste inventar, odnosno godišnji popis imovine.


BLOG: Poreski tretman 13. plate i zašto je ona bitna za poslovanje?

Kraj godine je pred nama što za svako preduzeće znači podvlačenje crte i analizu svega postignutog u poslovnoj godini koju ostavljamo iza sebe.


BLOG: Kako prepoznati da Vašem klijentu treba poslovni softver?

Svakom knjigovođi je u interesu da njegovi klijenti pre svega budu zadovoljni i da imaju dostupnu najbolju moguću uslugu. Kako bi saradnja tekla bez ikakvih problema i kako bi svi učesnici bili zadovoljni, često se kao rešenje nameće upotreba poslovnog softvera koji na mnogo načina olakšava poslovanje, ali i samu komunikaciju između knjigovođe i njegovih klijenata.


BLOG: Izmene Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza koje se odnose na elektronske fakture

Krajem 2019. godine u izmeni Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama uvedene su odredbe koje predviđaju registrovanje i dostavljanje elektronskih faktura u Centralnom registru faktura.


BLOG: Primena novih odredbi Zakona o računovodstvu od 1.1.2021.

Novi Zakon o računovodstvu stupio je na snagu 1.1.2020. godine, kada je i predodređeno da će u narednih šest meseci biti doneti i određeni podzakonski akti čija se primena očekuje od početka 2021. godine.


BLOG: Porez za frilensere na prihode iz inostranstva

Poslednjih dana veliki odjek u javnosti imala je vest da je Poreska uprava izdala saopštenje kojim poziva sve frilensere da podnesu poreske prijave na prilive iz inostranstva i da to učine samostalno pre otpočinjanja poreske kontrole.


BLOG: Koja je razlika između bruto i neto plate?

Kada se govori o proširenju biznisa i zapošljavanju novih saradnika jedna od stavki koja najčešće dovodi do odluke da li će do potpisivanja ugovora doći je upravo visina plate zaposlenog.


BLOG: Pomoć preduzetnicima – subvencije za zapošljavanje radnika

Opstati kao preduzetnik na izuzetno kompetitivnom tržištu, pogotovo u vreme pandemije, jedan je od izazova na koje zaista nije lako odgovoriti. U tako neizvesnim trenucima, kada je nemoguće tačno proceniti na koji način će se dalje kretati tržište, zapošljavanje novih radnika deluje kao rizičan korak.


BLOG: Organizacija poslovanja kada rastete – od preduzetnika do preduzeća

Stvaranje novog biznisa je zahtevan proces koji zahteva puno strpljenja i upornosti, ali i veliku želju za napredovanjem. Svako veliko preduzeće nastalo je od jedne ideje, jednog preduzetnika i ljudi koji su bili spremni da na toj ideji rade.


BLOG: Zašto 44% računovođa kaže da je poreska revizija stresnija od razvoda?

Savremeni tempo života gotovo sa sigurnošću nosi sa sobom i stres kao posledicu, a ukoliko se bavite računovodstvom onda je stres maltene neizbežna stavka u vašem životu.


BLOG: Tim bez stresa – odgovornost menadžmenta

Tamo gde stres postane svakodnevnica, neproduktivnost postaje rezultat. A to je ono što niko ne želi. Glavni zadatak menadžmenta jeste upravljanje organizacionim sistemom preduzeća.


BLOG: Da li je pravi trenutak da uložite u WEBSHOP?

Svi smo bili svedoci aktuelnog trenutka i paničnog skoka internet trgovine tokom pandemije COVID-19 i vanrednog stanja u našoj zemlji. Ko god je bio u prilici i uspeo da se organizuje, omogućio je svojim kupcima kupovinu putem postojećeg ili brzo kreiranog novog webshop-a.


BLOG: Izvori finansiranja za preduzetnike

Smatra se da je preduzetništvo ključ ekonomskog razvoja, kao i da mala i srednja preduzeća donose najveći broj radnih mesta. Zato se u preduzetništva ulažu sredstva, znanje i energija, a posebno su važni izvori finansiranja kao vid podrške.


BLOG: Rad od kuće u toku vanrednog stanja zbog virusa COVID19

Iznenadno vanredno stanje, uvedeno zbog pandemije virusa COVID19 zateklo nas je sve i izazvalo neizvesnost, nesigurnost pa i strah.


BLOG: Zašto nas nisu učili šta je komunikacija?

Komunikacija je esencijalna za uspešno poslovanje, a u najnovijem blogu smo naveli i prodiskutovali neke on najvažnijih razloga za negovanje komunikacionih veština.


BLOG: Stres kao okidač problema i napretka na ličnom i poslovnom putu

Svima je dobro poznato da je stres jedan od glavnim uzročnika mnogih tegoba savremenog čoveka. A koliko utiče na nas privatno i poslovno – pročitajte klikom na link.


BLOG: Prednosti i mane sopstvenog biznisa – šta može da vas odbije, a gde možete da dobijete?

Pokretanje sopstvenog biznisa je uzbudljiv ali i stresan poduhvat, i definitivno nije za svakoga. Da biste podigli jedan biznis na sigurne noge, nužno je uložiti mnogo više vremena i strpljenja nego što je potrebno kada radite za nekog drugog. Međutim, sva ulaganja imaju šansu da se višestruko vrate ukoliko se pronađete i snađete u ulozi jednog preduzetnika.


BLOG: Zašto uspešni preduzetnici ne koriste Excel za vođenje računovodstva?

Excel nudi mnoštvo rešenja za organizaciju i analizu podataka, međutim ipak postoji tu i manjkavost velikog dela opcija koja su nužna za uspešno vođenje knjiga. Šta propuštate radeći kroz excel?


BLOG: Službeno putovanje – osnove uz realne primere

Službeni put ume da bude stresan događaj, zbog toga smo odlučili da se osvrnemo na neke osnovne odredbe i da kroz primere pokažemo realno stanje.

BLOG: Praćenje utrošenog vremena kao spas produktivnosti

Svako ko je imao priliku da iskusi rast i razvoj svoje firme - od jednog čoveka sa idejom, preko tima od svega nekoliko ljudi, sve do preduzeća sa više različitih departmana i desetinama klijenata - suočio se činjenicom da više nije u mogućnosti da jednako lako učestvuje u svim internim dešavanjima u firmi.

BLOG: Tumačenje GDPR-a: Šta se sme i ne sme, a šta mora

Ukoliko aktivno koristite internet, u proteklih godinu dana vam je sasvim sigurno stiglo nebrojeno mnogo mejlova koji su vas obavestili da se polisa privatnosti promenila, i da je potreban vaš pristanak na nove promene. Katalizator ove lavine mejlova je bio taj famozni GDPR, čiji zadatak je da pruži detaljniju regulativu o prikupljanju, obradi, i korišćenju podataka korisnika, kupaca, i mušterija.
Pročitajte blog > 
       



BLOG: Digitalizacija – gde smo sad i kuda idemo?

Razvoj informacionog društva u Srbiji je započet davne 2000. godine, ali iako su neki značajni koraci učinjeni, i dalje nas čeka puno posla samo u sferi digitalizacije. Četvrta industrijska revolucija, tj. digitalna revolucija, je u punom mahu
Pročitajte blog > 
       



BLOG: Automatizacijom proizvodnje i poslovanja do veće produktivnosti uz ERP sistem

Firme koje se bave proizvodnjom se uvek trude da povećaju svoj profit i da u isto vreme svojim kupcima dostave proizvode visokog kvaliteta na vreme, sa što efikasnije utrošenim resursima. Kako firma raste i dobija sve više kupaca, koji traže sve veće količine proizvoda, poslodavcima i menadžmentu firme postaje sve teže da u potpunosti sagledaju sve elemente proizvodnje, što vrlo lako dovede do raznih grešaka i propusta...
Pročitajte blog > 
       



BLOG: Upravljanje vremenom i podizanje produktivnosti uz ERP sistem

Upravljanje preduzećem često i vrlo brzo odvoji poslodavce od njihovog tima i celog procesa produkcije, jer se obim i priroda zadataka poslodavca se vremenom promeni. Poslodavcima onda postaje sve teže...
Pročitajte blog > 
       



BLOG: Praćenje utošenog vremena kao spas produktivnosti

Svako ko je imao priliku da iskusi rast i razvoj svoje firme - od jednog čoveka sa idejom, preko tima od svega nekoliko ljudi, sve do preduzeća sa više različitih departmana i desetinama klijenata - suočio se činjenicom da više nije u mogućnosti da jednako lako učestvuje u svim internim dešavanjima u firmi.     



WEBINAR: Gde se u zalihama krije profit?

U snimku besplatnog internet seminara pogledajte kako dobrim planiranjem zaliha izbeći zamku premalih ali i prevelikih zaliha i u oblasti optimalizacije pronaći dodatni prostor za profit.     



WEBINAR: Jedno mesto za sve dokumente?!

Koliko vremena trošite na zavođenje i evidentiranje ulaznih faktura? A tek na traženje starih, već proknjiženih? Dešava vam se da zagubite fakturu dobavljača?     



WEBINAR: "Proizvodimo koliko nam tržište traži"

"Dobra podrška ekipe Saopa nam je olakšala posao da aplikaciju prilagodimo našim potrebama i procesu proizvodnje." A kako to izgleda u našoj proizvodnji pogledajte na besplatnom internet seminaru.



WEBINAR: "Lako je prodati. Šta posle?"

Na BESPLATNOM internet seminaru pogledajte kako su se preduzeća odlučila da usled smanjenja trgovačkih marži dodatnu zaradu potraže u servisiranju proizvoda ali i kako planiraju i organizuju rad servisa.
Naručite snimak >